Mesajul directorului

Bine ati venit pe...continuare

 

 

 

 















Parteneri

 

 

 

 

 

 

“Learn for life and live to learn”

 

Educatia este unul dintre fenomenele care a aparut o data cu societatea umana, suferind pe parcursul evolutiei sale, modificari esentiale. Epoca actuala a informatizarii, a calatoriilor spatiale, a interdependentelor culturale, economice sau de alta natura, dezvolta oportunitati dar genereaza si o mutitudine de provocari. Problematica lumii contemporane, caracterizata prin universalitate, complexitate, globalitate si caracter prioritar demonstreaza tot mai pregnant ca solutiile cele mai eficiente nu pot fi gasite prin demersuri unidimensionale si limitative. Sistemele educationale traditionale, prin inertia si birocratia inevitabila, suporta schimbarea greoi si in timp. Dar copiii nu pot astepta. Ei trebuie sa faca fata realitatii astazi. Si maine. Si pe tot parcursul vietii.

 

EXPLORE 100 este o scoala privata, autorizata MECTS care respecta curriculum oficial dar il abordeaza altfel. Este prima institutie din Romania ce se inspira din abordarea Reggio Emilia, abordare centrata pe copil si nevoile lui si nu pe continut.

 

Intr-o tara in care scolile se apreciaza dupa numarul de olimpici pe care ii produc in fiecare an si dupa notele de absolvire ale copiilor care nu intotdeauna reflecta nivelul lor real de cunostinte sau abilitatile lor, ci mai degraba cantitatea de informatii introdusa cu forta de profesori, invatata mecanic si niciodata folosita in viata, EXPLORE 100 propune altceva.

 

Pentru cei care isi doresc altceva pentru copiii lor, venim cu o solutie pe care o consideram eficienta si consistenta si care duce la rezultate reale pe termen lung. Vrem sa dovedim ca se poate realiza perfomanta si altfel decat cu stres si rigori exagerate si facem acest lucru pentru ca stim ca invatarea poate fi placuta, motivanta si poate deveni o deprindere uzitata pe tot parcursul vietii.

 

Consideram ca dezvoltarea unor abilitati de viata si nu asimilarea cantitativa de informatii, modalitatea de invatare si gasirea conexiunilor celor invatate cu realitatea imediata, reprezinta succesul in acest demers.

 

Scoala noastra se bazeaza asadar pe valorificarea unor abilitati de viata (Life Skills - mentionate si de Ellen Galinsky in cercetarea sa) identificate si concretizate in cunostinte, aptitudini/deprinderi si comportamente.

 

Avem de multe ori tendinta de a considera ca "invatarea" este acelasi lucru cu ce inseamna continutul propriu-zis al invatarii, cu informatia pe care trebuia sa o posede copilul. Uitam de cele mai multe ori un lucru extrem de important: cum o primeste, cum invata copilul. Daca ne concentram mai mult pe CUM INVATA, obtinem indemanarile necesare pentru a asimila noi informatii. Unele dintre cele mai importante indemanari, functii cognitive ale creierului care conduc la succesul in scoala si in viata si care este bine sa fie dezvoltate din gradinita si scoala primara sunt:


 

  1. Gandirea critica: arta de a pune intrebari, de a negocia si de a gasi si singur raspunsurile, arta de a decide ce este adevarat si ce nu, de a gandi pentru sine.
  2. Empatia . Abilitatea de a te pune in situatia celuilalt, de a intelege perspectiva celuilalt, de a intelege ce simte, ce gandeste si ce doreste persoana de langa tine. Inseamna sa te debarasezi de gandirea proprie atunci cand judeci o persoana sau un fapt si sa-i intelegi si punctual de vedere propriu. Este o indemanare ce ajuta la solutionarea conflictelor deoarece invatam sa intelegem mecanismul de gandire al fiecaruia si sa nu ne suparam daca cineva nu reactioneaza asa cum am face-o noi. Inseamna sa intelegem ca suntem diferiti si putem privi lucrurile din perspective diferite.
  3. Comunicarea si realizarea conexiunilor intre idei, fapte sau obiecte, puterea de a intelege ce este la fel si ce este diferit. Realizarea conexiunilor reprezinta esenta sau miezul invataturii.


 

Daca reusim sa atingem aceste trei puncte, sa dezvoltam in copii aceste abilitati, reusim sa le cultivam si pasiunea de a invata, de a descoperi singuri, de a citi si a intelege lumea inconjuratoare. Si reusim acest lucru prin abordarea Reggio Emilia, privind copilul ca pe o entitate competenta, plina de potential, inteligenta, curioasa, independenta, capabila si plina de imaginatie.

 

Este limpede ca numai prin invatatura fiecare dintre noi isi poate atinge potentialul maxim. Dar este important cum ajungem acolo. Este important ca un copil sa invete tot timpul dar sa o faca de placere, intelegand ce invata si simtindu-se iubit si respectat in comunitate.