Mesajul directorului

Bine ati venit pe...continuare

 

 

 

 















Parteneri

 

 

 

 

 

 

RESPECTAM ACEEASI PROGRAMA OFICIALA, METODA DE LUCRU ESTE INSA ALTA!!!

 

FARA TESTE

Deoarece respectam curriculum-ul oficial, trebuie sa acceptam si faptul ca toate evaluarile si testele obligatorii pana in clasa a - IV – a au loc in institutia noastra DAR se respecta doua conditii de baza:

  1. copiii nu stiu ca sunt testati sau evaluati
  2. rezultatele nu sunt comunicate parintilor decat daca acestia doresc sa le afle.


FARA  NOTE

Acelasi principiu se aplica si in cazul notelor la Scoala EXPLORE 100. Calificativele cu care sunt obisnuiti copiii din clasa I pana in clasa  a –IV- a nu sunt comunicate copiilor pentru a nu le scadea dorinta de a invata la o anumita materie, pentru a nu-i stigmatiza in vreun fel . Ele pot reprezenta pentru profesor un reper legat de interesul acelui copil pentru acel subiect , general sau la un moment dat, sau un reper legat de modul in care informatia a ajuns la el si a fost inteleasa. Poate reflecta chiar talentul unui copil intr-un anumit domeniu sau lipsa acestuia.



FARA TEME

Deoarece nu exista nicio dovada care sa demonstreze faptul ca temele aduc beneficii elevilor sub varsta liceului, Scoala EXPLORE 100 a decis sa le elimine total pana in clasa a – IV –a. Singurul efect pe care se pare ca temele il au asupra copiilor este acela de a le reduce bucuria si motivatia de a mai invata, ducand la o atitudine negativa fata de scoala in general. Ne dorim sa dezvoltam in copii pasiunea de a citi dar vrem sa tinem cont si de faptul ca lectura de placere isi poate pierde atractia atunci cand celor mici li se spune cat si cand sa citeasca. Tot ce este impus si fortat si nu vine natural si nu se bazeaza pe curiozitatea copilului si pe dorinta lui de a alfa mai mult, va esua lamentabil.


 

Daca temele au ajuns in ziua de astazi grele pentru parinti, sa va imaginati atunci , cum sunt pentru copii. Riscurile psihologice sunt uriase iar temele pot dauna chiar si relatiilor de familie, ducand la stres zilnic si conflicte. Daca un adult nu gaseste normal sa mearga la un al doilea serviciu dupa ce ajuge acasa si de abia l-a terminat pe primul, ne putem imagina cat de greu accepta un copil ideea de a se aseza pe scaun pentru a lucra pentru scoala, imediat dupa scoala.

 

Sunt atat de putine argumente pentru care temele produc bine, in raport cu cele semnificative si pe termen scurt si lung distructive, incat nu merita mentionate.

 

Sigur ca pot exista si momente in care copiii vor sa lucreze acasa la un anumit proiect, singuri sau alaturi de familie si sunt in permanenta incurajati sa citeasca carti pe care ei le aleg si care le starnesc curiozitatea.


 

Mai multe teme inseamna mai putin timp alaturi de cei dragi, de familie, mai putin timp pentru odihna, pentru aer liber, pentru sport, pentru o carte buna, pentru muzica si arta. Mai multe teme inseamna mai putine sanse sa socializezi, sa-ti faci prieteni, sa te joci si sa te bucuri de minunea de A FI COPIL…