Mesajul directorului

Bine ati venit pe...continuare

 

 

 

 















Parteneri

 

 

 

 

 

 

 

 

“There are three teachers of children: adults, other children and their physical environment” - Loris Malaguzzi

 

Desi scoala este deschisa de la ora 8.00, ziua de scoala incepe putin inainte de 9.00, cand copiii servesc micul dejun, urmand a intra in clasa si a demara ziua cu "cercul de dimineata", o intalnire relaxanta si captivanta, in acelasi timp, pentru copii, unde stau comfortabil pe jos, pe pernute, si discuta despre lucrurile importante pe care le-au facut si simtit in ultimul timp, despre tema zilei respective, canta, spun povesti, ghicitori si intaresc relatiile de prietenie. Se parcurg apoi si disciplinele obligatorii pentru anul de studiu in curs, gustare de fructe, masa de pranz si pauzele de rigoare, respectand si o ora de odihna sau relaxare in jurul prinzului. In intervalul 15.00 – 16.00 se desfasoara "explore time", un moment important in care se recapituleaza, in practica, anumite notiuni invatate in ziua respectiva.


 

Acest lucru se face intr-o maniera relaxanta, prin provocari la mesele de lucru (explorarea unor materiale) , discutii si reflectii. Ziua de scoala se incheie la ora 16.00 cand invatatoarea pleaca si elevii ramasi in institutie continua cu programul de after school. Programul de after school prevede doar relaxare, joaca si optionale. In cadrul pachetului de scoala exista, in functie de clasa, o serie de optionale incluse in pachet si care se desfasoara in intervalul 9.00 – 16.00: engleza, franceza, mind lab, educatie financiara, arhitectura, bune maniere si  teatru si educatie juridica.


 

Scoala noastra respecta curriculum-ul oficial dar are si libertatea de a se inspira din abordarea Reggio Emilia, abordare ce se bazeaza pe explorare prin arta si stiinta. Privim copiii ca pe niste fiinte inteligente, curioase, creative, competente si pline de resurse. Suntem aici pentru a ajuta fiecare copil sa se dezvolte in ritmul lui, respectam ritmul si stilul de invatare al fiecaruia, si incercam sa-i descoperim nevoile, talentele si sa-i ajutam sa invete sa-si exprime cu usurinta sentimentele, gandurile si intrebarile care n-au fost niciodata rostite.


 

Vedem clasa, comunitatea, ca pe un atelier deschis, cu elevi si profesori avand rolul de cercetatori care pun intrebari, se mira impreuna, incearca idei noi, negociaza, iau in considerare punctul de vedere al celuilalt si colaboreaza catre scopuri comune. Pedagogul reprezinta un organizator de oportunitati care asculta, provoaca si faciliteaza invatarea. Calitatea educatiei este data de calitatea relatiilor care se leaga intre copii si pedagogi, intre copii si personal, intre copii in general.


 

Acordam o importanta mare atat luminii naturale cat si luminii artificiale. Ne dorim ca ochii copiilor sa fie expusi la o multitudine de forme, culori, linii si texturi. Ne dorim ca toate spatiile noastre sa fie bogate din punct de vedere vizual, sa invite la colaborare, participare si explorare.


 

Clasele sunt amenajate pentru un grup de maxim 10 – 12 copii si dispun de toate dotarile necesare conform standardelor M. Copiii beneficiaza in clasa de un centru de scris care invita, prin varietatea materialelor puse la dispozitie, la scris si comunicare (hartii albe si colorate de diferite marimi si forme, ustensile de scris, plicuri, etc), o biblioteca atractiva, un centru de natura si stiinta (unde copiii pot gasi alaturi de materiale naturale si reciclabile, microscop, glob pamantesc, lupe, eprubete, pipete si alte materiale interesante pentru explorare ). In clasa sunt amenajate si anumite arii de interes pentru copii in functie si de dorintele si aptitudinile lor: banc de lucru cu unelte (menghina, boloboc, ciocan, surubelnite, ruleta, etc), spatiu pentru ingrijirea animalelor (suport lumina pentru radiografii, ustensile doctor, cantar si cadita, medicamente si bandaje, etc), loc de relaxare (canapea, casetofon cu casti).


 

Clasa are geamuri mari si este inundata de lumina naturala. Aceasta se modifica mereu in functie de necesitatile copiilor si de ceea ce-si doresc si le starneste interesul. Clasele sunt intime si calde cu spatii ce invita la relaxare cat si cu spatii ce gazduiesc explorarea. Materialele sunt toate la nivelul copiilor, bine organizate in cosuri asa incat sa se poate oricand vedea si folosi.

 

Este important ca elevii sa se simta ca intr-o comunitate, ca intr-o familie mai mare. Pentru acest motiv, fratii sau surorile mai mici sunt acceptati in clasa pentru a se imbratisa si a petrece cateva momente impreuna. Multi elevi au fratiori sau surioare acasa. De cateva ori pe saptamana ei sunt solicitati sa vina la grupele mai mici (2,3 ani) si sa-i ajute pe cei mici la somn, sa-i mangaie ca sa adoarma sau chiar sa se joace cu ei si sa le spuna o poveste sau un cantecel. Aceste actiuni ajuta la dezvoltarea empatiei, la intelegerea grijii fata de cei mici, la intarirea relatiilor intre frati si acceptarea neconditionata a copiilor mai mici si a bebelusilor.


 

Langa clasa exista un studio unde se gasesc materialele pentru colaje, lut si pictura, precum si o masa senzoriala.


 

Vedem arta ca pe un limbaj al copilului prin care acesta comunica idei, imagini, povesti sau sentimente.


 

In clasa nu lipseste nici masa cu lumina incorporata unde diverse materiale pot fi explorate si puse in valoare, retro -proiector si video – proiector.


 

Consideram ca mediul inconjurator de care copilul se bucura in scoala si in care lucreaza alaturi de pedagogul lor, trebuie sa contribuie la procesul de invatare, sa fie stimulant si creativ cat si cald si primitor. Cand spunem mediul inconjurator ne referim la spatiul fizic, la mobila, obiecte , materiale si lumini si la modul in care ei acceseaza aceste lucruri cu usurinta. Aceste aspecte ale mediului inconjurator pot inspira copiii, ii pot angaja in activitati si le pot provoca gandirea si imaginatia sprijinind in acelasi timp invatarea.