Mesajul directorului

Bine ati venit pe...continuare

 

 

 

 















Parteneri

 

 

 

 

 

 

 

Principii REGGIO

 

Imaginea Copilului - adultii vad copiii ca pe niste entitati competente, pline de potential in construirea propriei cunostinte prin interactiune cu ceilalti. Adultii incearca sa inteleaga cat se poate de mult punctul de vedere al copilului si abilitatile acestuia. Copilul este vazut ca o persoana curioasa, independenta, capabila si plina de potential si de imaginatie.

 

Rolul Pedagogului - Acesta este vazut ca un partener al copilului in procesul de invatare. Ascultand, obsevand si documentandu-se asupra muncii copilului, pedagogul este echipat pentru a ghida experientele de invatare ale copilului si pentru a facilita cunoasterea.

 

Rolul Parintilor - procesul de educatie implica 3 participanti la fel de importanti: copiii, pedagogii si parintii. Abordarea Reggio incurajaza implicarea parintilor din multe puncte de vedere. Ideile, informatiile, experientele pe care parintii le aduc in scoala, asigura continuitate procesului educativ, ii confera accesibilitate si familiaritate in perceptia copilului si il face mult mai prietenos. Parintii sunt incurajati sa ia parte la diferite proiecte sau evenimente speciale, cat si la viata de zi cu zi a scolii.

 

Rolul Mediului Inconjurator - Prin utilizarea si valorificarea tuturor oportunitatilor oferite de spatiu in procesul de educatie si instruire (atat interior cat si exterioar), mediul inconjurator este considerat al 3-lea profesor. Elemente precum lumina si transparenta, culoarea si textura, nisipul, apa precum si materialele naturale sunt puternic valorificate. Mediul inconjurator (clasele, spatiile comune, locul de joaca) are puterea de a provoca curiozitatea si invatarea si de a incuraja interactiunea. Trebuie sa fie bine gandit, plin de imaginatie, ispititor si trebuie sa respecte imaginea copilului.

 

Documentarea -  Documentand si arhivand munca copiilor prin mijloace media: video si audio, scrise sau fotografii, pedagogul este pregatit sa inteleaga si sa comunic oricand experientele din copilarie ale fiecaruia. Fiecare copil are un portofoliu propriu ce consta in lucrarile de arta, fotografii, citate, mostre de scris sau desenat, povesti inventate, informatii referitoare la etapele de dezvoltare, relationarea cu cei din jur, s. a

 

Curriculum emergent - Pedagogul observa si noteaza discutiile, interactiunile si fanteziile copiilor. Dezvoltand oportunitati de invatare din aceste observatii, programul de studiu se va contura pornind de la interesele, aptitudinile si ideile copiilor. Acest lucru ii ajuta pe copii sa-si constientizeze propria importanta, respectand efortul pe care il face in procesul de invatare. Ca raspuns la acest demers vom avea un copil curios, constiincios si dornic de cunoastere (invatare) pe termen lung.